Well-being în școli: o experiență creativă practică pentru profesori și cadre didactice

Într-o lume aflată într-o continuă schimbare, echilibrul dintre sănătatea fizică și mintală devine esențial. Mediul școlar aduce provocări complexe, precum bullyingul, lipsa de interes și motivație, stresul și presiunile multiple. Adesea, aceste probleme necesită soluții diverse și inovatoare. Tot mai multe studii științifice demonstrează că activitățile artistice și creative joacă un rol important în menținerea echilibrului emoțional, sporind empatia, încrederea, motivația și satisfacția în viață.

Centrul Cultural Clujean a organizat în 18 mai 2024, prima ediție a atelierului „Practici artistice și creative pentru well-being în școli”, care a contribuit la familiarizarea cadrelor didactice și altor profesioniști implicați în procesele educaționale cu metode creative pentru creșterea stării de bine și susținerea sănătății mintale a elevilor. În această sesiune, 14 participanți care activează în mediul școlar din județul Cluj, dar și din alte județe, au beneficiat de un atelier personalizat, realizat în colaborare cu Diana Buluga, actriță a Teatrului Național Cluj-Napoca, președinta asociației Create.Act.Enjoy și coordonatoarea proiectului Terapie prin Artă by Create.Act.Enjoy.

Pe parcursul atelierului, participanții au avut ocazia să acceseze resurse teoretice și practice valoroase pentru identificarea și implementarea unor soluții de integrare a creativității, de creștere a stării de bine și a conexiunii empatice la clasă, să cunoască alți profesori preocupați de aceleași teme și să împărtășească experiențele lor din mediul școlar, dar și să experimenteze exerciții creative care să-i ajute în gestionarea emoțiilor și stresului.

„M-a bucurat nespus inițiativa Centrului Cultural Clujean de a organiza un atelier dedicat profesorilor, coordonat de Diana Buluga, care vine în întâmpinarea nevoilor emoționale pe care noi, ca profesori, le avem. A fost un atelier în care am vorbit despre trasarea limitelor sănătoase, despre lucruri pe care le putem sau nu le putem controla, despre semiotica gestuală, ritm și tonalitate, despre gândirea spațiului fizic și emoțional. Un atelier care evidențiază importanța artei în menținerea stării de bine și pe care îl recomand tuturor colegilor mei!” – Ioana Hanchevici, profesoară Colegiul Național Gheorghe Șincai, Cluj-Napoca

Intențiile Centrului Cultural Clujean sunt de a continua implementarea unor astfel de ateliere, care să vină în întâmpinarea nevoilor unei comunități de profesori interesați să experimenteze și să aplice practici creative pentru a crește starea de bine în școli.

„Știm cu toții provocările cu care se confruntă profesorii și cadrele didactice în mediul școlar, iar prin acest atelier ne-am propus să răspundem punctual nevoii acestora, experimentând cum arta și cultura pot să contribuie la îmbunătățirea stării de bine în mediul școlar, atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Atelierul a fost primit cu mare entuziasm și deschidere de comunitatea școlară, iar intențiile noastre sunt de a oferi acest program pe viitor unui număr cât mai mare de profesori.” – Claudia Cacovean, manager de proiect – Spațiu Interior, Centrul Cultural Clujean

Atelierul „Practici artistice și creative pentru well-being în școli” a fost oferit de Centrul Cultural Clujean, cu sprijinul Botnar, al Primăriei, al Consiliului Local Cluj-Napoca și al Consiliului Județean Cluj.

Partener strategic: Banca Transilvania.

Accessibility Toolbar

Scroll to Top
Fii primul care află știrile de ultimă oră

Abonează-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu tot ce se întâmplă la CCC!