Business to Culture experimentează noi modalități prin care organizațiile culturale și companiile pot învăța unele de la celelalte, pot colabora între ele în beneficiul propriu și în beneficiul societății.

Aducem împreună cinci companii și cinci organizații din sectorul cultural într-un program pilot care se întinde pe o perioadă de trei luni și cuprinde o etapă de formare reciprocă, o etapă de rezidențe de muncă încrucișate și o etapă de colaborare pentru propunerea de soluții colective la provocările orașului.

Întregul program Business to Culture este co-creat împreună cu cele 10 organizații participante.

Activități

Formare

Fiecare organizație oferă câte un curs de o zi, deschis și util pentru toate celelalte. Temele cursurilor sunt alese de comun acord de către cele zece organizații participante în program, la propunerile fiecăreia dintre ele. La cursuri pot participa oameni diferiți din cele zece organizații.

Exemple de cursuri care pot fi oferite:

  • De către organizațiile culturale: Scenario planning, Artistic thinking, Teatru și improvizație, Gândire critică în comunicare, Impostație și voce, Producție de evenimente, Set-up design pentru expoziții și evenimente, Introducere în lumea designului local;
  • De către companii: Management financiar, Marketing, Blockchain, Agile, Cultură organizațională.

Muncă

Fiecare organizație culturală primește în rezidență de muncă o persoană dintr-una dintre cele cinci companii și fiecare companie primește în rezidență de muncă o persoană dintr-una dintre organizațiile culturale. Aceste rezidențe de muncă încrucișate pot dura între două și patru săptămâni și au ca obiect provocări sau misiuni definite de fiecare organizație gazdă în parte.

Exemple de misiuni pentru rezidențele de muncă:

  • În organizațiile culturale: Aplicații mobile, Sistem de management financiar, Stakeholder engagement plan, Marketing, Information System;
  • În companii: Misiuni de HR, Campanii de marketing, Product development, Design interior, Conținut multimedia.

Împreună

Un ideathon în care participanți la programul pilot dezvoltă împreună soluții la provocări curente ale societății: produse business, politici publice, mecanisme inovatoare care pot fi apoi implementate de către organizațiile B2C sau de către Centrul Cultural Clujean, Primăria Cluj-Napoca și alți stakeholderi.

Exemple de provocări strategice de rezolvat:

  • Calitatea vieții în Cluj;
  • Cultura în spațiul virtual;
  • Inventar de creativi locali;
  • Dezvoltarea și experiența publicului;
  • Signalistică pentru transport/turism;
  • Zona metropolitană;
  • Citizen science

Beneficii

Formare altfel

Până la 20 de colegi au acces la cursuri pe teme în afara curriculei obișnuite a organizației.

Noi perspective asupra muncii

Un specialist din afara zonei tale de confort lucrează în organizația ta timp de maxim o lună.

Contaminare de idei

Ai acces la perspective și abordări diferite decât cele cu care ești obișnuit să îți faci munca.

Un sabatic util

Faci o pauză activă de la munca ta obișnuită și îți atingi obiectivele făcându-ți treaba altfel.

O sursă de sens

Într-un nou context, verifici relevanța și etica produselor, proiectelor și muncii tale.

Inovare prin cultură

Arătăm că inovarea nu se limitează la tehnologie, ea ține în primul rând de oameni.

Implicare

Organizațiile participante în program vor aloca:
1.O persoană responsabilă intern de întregul program
2.Un trainer și un spațiu pentru livrarea cursului propriu
3.O misiune profesională pentru rezidența de muncă
4.În cazul companiilor, un fee de participare de 5.000 de euro

Co-design

Întregul program Business to Culture este co-creat împreună cu cele 10 organizații participante, pornind de la schița propusă de către Centrul Cultural Clujean. Datele activităților, temele cursurilor, temele rezidențelor de muncă, teme ideathonului, precum și alte detalii care țin de organizarea programului sunt decise de comun acord cu reprezentanții organizațiilor participante. În acest fel ne asigurăm că gândim și experimentăm împreună cele mai fezabile modalități de învățare, colaborare și conlucrare între mediul de afaceri și sectorul cultural.

Vrei să devii partener?

CONTACTEAZĂ-NE