Arată-ne orașul de după blocuri – regândim trei zone din Mărăști și Mănăștur

[et_pb_section bb_built=\”1\”][et_pb_row][et_pb_column type=\”4_4\”][et_pb_text _builder_version=\”3.0.106\” background_layout=\”light\”]

Unele probleme ale orașului pot fi rezolvate numai de către administrație, altele numai de către cetățeni, unele numai de sectorul de afaceri sau de cel academic, însă cele mai multe dintre ele nu pot fi rezolvate decât de către noi toți, împreună.

Dincolo de a vorbi despre schimbările de infrastructură sau de legislație necesare, o abordare culturală a problemelor orașului ne dă ocazia de a și verifica, pe parcursul unor experimente temporare, dacă aceste schimbări sunt cu adevărat funcționale și dacă ele ne îmbunătățesc într-adevăr calitatea vieții în oraș.

De aceea am creat la Cluj, în premieră în România, Fondul de Inovare Culturală (FIC).

 

CE ESTE FONDUL DE INOVARE CULTURALĂ?

\"\"Fondul de Inovare Culturală (FIC) este un mecanism care sprijină identificarea, experimentarea și măsurarea de soluții alternative la probleme ale orașului care sunt astăzi greu de finanțat, greu de abordat sau chiar greu de identificat.

În 2017, prima ediție a Fondului are ca temă mobilitatea și abordează probleme legate de aglomerația din oraș. Am identificat trei zone din cartierele Mărăști și Mănăștur și suntem pregătiți să susținem cu bani, specialiști și autorizații pe clujenii care au propuneri de îmbunătățire a modului în care folosim împreună aceste spații. După perioada de testare, decidem împreună dacă permanentizăm schimbările propuse și dacă le putem implementa și în alte locuri din oraș.

Fondul de Inovare Culturală este un proiect al Centrului Cultural Clujean, derulat în colaborare cu direcțiile tehnice de resort din Primăria Municipiului Cluj-Napoca.

 

CUM ÎMBUNĂTĂȚIM ÎMPREUNĂ MOBILITATEA ÎN CLUJ?

Îi căutăm pe acei clujeni care au ambiția de a-și pune în practică ideile de cum am putea să ne îmbunătățim viața împreună în Cluj.

Prima provocare vizează tema mobilității și caută răspunsuri la două întrebări:

  1. Cum am putea reduce deplasările spre centrul orașului îmbunătățind modul în care ne petrecem timpul în cartiere?
  2. Cum își vor negocia vecinii noștri spațiul din cartier? Mai multe parcări sau mai mult spațiu verde? Benzi pentru biciclete sau garaje? Trotuare sau altceva?

Pe acești clujeni cu idei, dar și cu dorința de a le pune ei înșiși în practică, îi sprijinim cu bani, cu specialiști și cu autorizațiile necesare pentru experimentarea ideilor lor și le dăm șansa de a-și transforma în bine orașul.

Propunerile se trimit până în 24 octombrie 2017 sub forma unei scrisori de intenție care identifică problema care se vrea rezolvată, soluțiile propuse și planul de lucru pentru implementare. Scrisorile de intenție trebuie să aibă sprijinul a cel puțin 10 vecini, persoane fizice sau juridice care vor fi implicate, alături de inițiator și de specialiștii FIC, în implementarea proiectului propus.

Propunerile de îmbunătățire a mobilității în oraș pot viza:

  1. Schimbarea modului în care sunt folosite în prezent spațiile comune din zonele vizate de proiect (străzi, parcări, intersecții, trotuare, spații verzi, garaje, garduri, front de apă etc.);
  2. Promovarea unui stil de viață activ și în armonie cu preocupările riveranilor;
  3. Creșterea utilizării facilităților din cartier (spații comerciale, spații de sport și agrement etc.) în detrimentul celor din centrul orașului.


ÎNCEPEM DIN MĂRĂȘTI ȘI MĂNĂȘTUR

Ediția pilot a Fondului de Inovare Culturală propune mai multe zone pentru care clujenii pot propunere soluții alternative de utilizare. Dintre acestea, două soluții, câte una pentru câte o zonă, vor fi selectate pentru finanțare și implementare:

Zonele propuse sunt:

  1. Mărăști: zona Scorțarilor – Canalul Morii – Parcul Farmec;
  2. Mărăști: zona Străzii Molnar Piuariu;
  3. Mănăștur: zona Strada Bucegi – Pârâul Calvaria.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=\”1_3\”][et_pb_image _builder_version=\”3.0.106\” src=\”https://cccluj.ro/wp-content/uploads/2017/10/Scorțarilor.jpg\” show_in_lightbox=\”off\” url_new_window=\”off\” use_overlay=\”off\” always_center_on_mobile=\”on\” force_fullwidth=\”off\” show_bottom_space=\”on\” /][/et_pb_column][et_pb_column type=\”1_3\”][et_pb_image _builder_version=\”3.0.106\” src=\”https://cccluj.ro/wp-content/uploads/2017/10/Piuariu-300×285.jpg\” show_in_lightbox=\”off\” url_new_window=\”off\” use_overlay=\”off\” always_center_on_mobile=\”on\” force_fullwidth=\”off\” show_bottom_space=\”on\” /][/et_pb_column][et_pb_column type=\”1_3\”][et_pb_image _builder_version=\”3.0.106\” src=\”https://cccluj.ro/wp-content/uploads/2017/10/Calvaria.jpg\” show_in_lightbox=\”off\” url_new_window=\”off\” use_overlay=\”off\” always_center_on_mobile=\”on\” force_fullwidth=\”off\” show_bottom_space=\”on\” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=\”4_4\”][et_pb_text _builder_version=\”3.0.106\” background_layout=\”light\”]

TU VINO CU PROPUNEREA, NOI VENIM CU BANI, SPECIALIȘTI ȘI AUTORIZAȚII

Fondul de Inovare Culturală va sprijini propunerile câștigătoare cu:

  1. Câte 5.000 de euro pentru faza de implementare (această sumă poate include remunerații pentru echipa de proiect);
  2. O echipă de specialiști în legislație, siguranța circulației, management public și mobilitate, în arhitectură și design, evenimente și producție, în antreprenoriat și organizare comunitară, în dezvoltare software, care să ajute echipele de proiect în implementarea soluțiilor;
  3. Autorizațiile necesare pentru folosirea temporară a spațiilor conform propunerilor.

 

CALENDAR

11.10.17 – 24.10.17 | Înscrierea propunerilor – prin formular de înregistrare pe site-ul CCC;

25.10.17 – 01.11.17 | Selectarea propunerilor câștigătoare;

09.11.17 – 11.11.17 | Cele două echipe cu propuneri câștigătoare sunt invitate la Dialogurile Urbane, unde specialiștii CCC îi ajută să-și dezvolte proiectele și să își stabilească un plan detaliat pentru implementare;

01.12.17 – 31.05.18 | Implementarea proiectelor;

10.06.18 – 11.06.18 | Echipele câștigătoare participă la o nouă ediție a Dialogurilor Urbane, unde discută, alături de specialiștii CCC și ai Primăriei, despre posibilitățile de continuare a proiectelor și despre cele de replicare a lor în alte locuri din oraș;

12.06.18 – 31.07.18 | Dacă e cazul, CCC realizează, cu implicarea echipelor cu propuneri câștigătoare, și a specialiștilor necesari, teme de proiectare pentru regândirea funcțiunilor permanente ale intervențiilor vizate de proiectele câștigătoare.

Înscrie ideile tale folosind formularul de înregistrare aici.

 

 

JURIU:

1. Anamaria Vrabie – Director al Fondului de Inovare Culturală;

2. Ștefan Teișanu – Director executiv, Centrul Cultural Clujean;

3. Rarița Zbranca – Director de programe, Centrul Cultural Clujean

4. Ovidiu Câmpean – Director de dezvoltare locală, Primăria Cluj-Napoca;

5. Alina Porumb – Consultant senior, Asociația pentru Relații Comunitare

6. Daniel Homorodean – CEO, Arxia

7. Tiberiu Moisă – Deputy CEO, Banca Transilvania

8. Norbert Petrovici – Sociolog, Universitatea Babeș Bolyai

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Accessibility Toolbar

Scroll to Top
Fii primul care află știrile de ultimă oră

Abonează-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu tot ce se întâmplă la CCC!